Els Espais d'Interès Natural de la Serra de Llaberia i les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs, unes muntanyes mediterrànies ben desconegudes però properes!
|
La Serra de Llaberia i les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs formen part de les anomenades Serres del Mestral, unes serres ben desconegudes però molt properes a un gran públic, amb els seus cingles i carenes que s'ajeuen cap a la Costa Daurada. Unes terres de contrastos, d'aspecte sec i fortament airejades pel mestral, que amaguen raconades inesperades, humides i ufanoses. La llegenda del Dip i la història del guerriller Carrasclet embolcallen aquest territori, compte si hi camineu de nit! Més informació d'aquest espai natural aquí. |
Una visita a aquestes muntanyes litorals ens obsequiarà amb esplèndides vistes sobre els extrems del país, des dels Pirineus fins als Ports i el Delta de l'Ebre, des de la costa fins l'interior. A continuació us fem algunes propostes per conèixer a fons aquests Espais d'Interès Natural. Trobareu més excursions en el nostre catàleg de rutes. I si no trobeu el que busqueu, no dubteu en contactar-nos i de ben segur que podrem fer-vos una proposta a mida. |
|||

Escapa't a la Serra de Llaberia, l'enigmàtica muntanya del sud de Catalunya. Tresca durant un cap de setmana pels senders ancestrals on hi corrien els Dips, un éssers mitològics i vampírics que sotjaven ramats i persones a hora foscant...Atreveix-te a caminar per la Terra dels Dips! Descobreix-ne les seves raconades, miradors, pobles, llegendes...

Aquesta excursió parteix del poble de Capçanes, d'on va ser originari el Carrasclet, guerriller que va lluitar contra les tropes filipistes per les llibertats del poble de Catalunya. Ens endinsarem a l'interior de la Serra de Llaberia, muntanya que Joan Barceló "Lo Carrasclet" es coneixia com el palmell de la mà. Combinarem l'excursió amb un tast de bon vi de la terra, al Celler de Capçanes.
Clica aquí per més informació.
L´interès per conèixer i preveure el temps ha estat present en tota la nostra història. Coneixerem quins són els elements que es tenen en compte, encara avui en dia, per preveure el temps només amb la observació de la natura, en una excursió que ens acosta al nou radar meteorològic ubicat a la Miranda de Llaberia..
Clica aquí per més informació.

Una de les primeres cultures, i potser la més desconeguda, que ocuparen les nostres terres foren els íbers, que donaren nom a la península. En coneixerem la seva vida i costums tot visitant alguns dels seus nuclis de població més recòndits amagats a les muntanyes de Vandellòs-Tivissa
Clica aquí per més informació.

Senzilla excursió que ens permetrà conèixer la comunitat vegetal i animal asociada a l'alzinar mediterrani tot caminant per l'espesor del brancatge i fulles de l'alzinar situat a l'obaga de la Mola de Colldejou. També aprendrem quins usos n'ha fet servir l'home per treure profit del bosc més típic de les regions costaneres de la Mediterrània.
Clica aquí per més informació.




